понедельник, 18 октября 2010 г.

Обращение (жалоба) жителей поселка Кореиз, кандидатов в депутаты о нарушении их гражданских и политических прав

К сожалению, во время регистрации кандидатов в депутаты Кореизского поселкового совета и на должность поселкового головы избирательной комиссией были не просто допущены многочисленные нарушения. Вся работа комиссии продемонстрировала ужасное отношение и неуважение к людям, родившимся, много лет прожившим и работающим ради развития нашего поселка. 
Мы неравнодушны к тому, что делается у нас сейчас. Поэтому составили и подписали обращение, которое приводится ниже. Любой желающий также может его скачать в виде офисного документа.




Уповноважений Верховної Ради України
з прав людини
01008, м.Київ, вул.Інститутська, 21/8


Міністерство внутрішніх справ України
01024, м. Київ, вул. Академіка Богомольця, 10


Міністерство внутрішніх справ України
в Автономній Республіці Крим
95034, Сімферополь, вул. Б. Хмельницького, 4


Ялтинське МО МВС України в АРК
98612, м. Ялта, вул. Морська, 12


Генеральна прокуратура України
м. Київ, вул. Різницька 13/15


Прокуратура Автономної Республіки Крим
м.Сімферополь, вул.Севастопольска, 21


Прокуратура України в м. Ялта
98600, м. Ялта, вул. Кірова, 18


Центральна виборча комісія
01196, м.Київ, пл. Лесі Українки, 1


Виборча комісія Автономної
Республіки Крим
95000, м. Сімферополь, вул. Карла Маркса, 18


Окружна виборча комісія ТВО № 7
98600, м. Ялта, пл. Радянська, 1


Міжнародне товариство прав людини
01196, м. Київ-196, площа Лесі Українки, 1


СКАРГА
жителів селища Кореїз, громадян, які через численні порушенняі не могли реалізувати свої конституційні права у період реєстрації кандидатів у депутати Кореїзької селищної ради та на посаду селищного голови

Ми, жителі селища Кореїз міста Ялти Автономної Республіки Крим, працюємо весь час для розвитку найвідомішого курорту нашої Батьківщини – Місхорського, який розташований на нашій території. І повністю підтримуємо та розвиваємо ті засади демократії, розвитку людини, прав людини, що відображені в діючій Конституції України.
Але в той же час ми хочемо повідомити Вам про численні порушення, що відбуваються під час першої частини виборчого процесу – реєстрації кандидатів у депутати та кандидатів на посаду селищного голови.

1. Порушення при визначенні складу (кількості депутатів) Кореїзької селищної ради.
Згідно з п. 4 статті 16 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» (далі – «Закон») загальний склад Кореїзької селищної ради має становити від 30 до 36 депутатів включно, бо в селищі Кореїз зареєстровано 6 тисяч жителів. Згідно із Законом, 18 серпня 2010 було прийнято рішення № 56 63-ї сесії Кореїзької селищної ради 5-го скликання про створення 30 виборчих округів (додаток 1).
Однак Кореїзькою селищною виборчою комісією було прийнято рішення про 25 виборчих округів та, відповідно, кількість депутатів на ній – 25, чим перевищила свої повноваження. Ця інформація оприлюднена на стенді біля приміщення комісії. Виборча комісія приймала документи для реєстрації кандидатами в депутати Кореїзької селищної ради по 25 виборчих округах. Список кандидатів у депутати та на посаду селищного голови, що зареєстровані Кореїзькою селищною виборчою комісією, теж наведений по 25 виборчих округах.
У той же час на сайті Центральної виборчої комісії наявні дані про 30 виборчих округів по Кореїзькій селищній раді (додаток 2).

2. Недійсна печатка комісії, підробка документів в частині використання недійсної печатки.
У №176 (18737) «Кримської газети», від 28 вересня 2010 року було опубліковано оголошення такого змісту: «В связи с утерей документов Кореизской территориальной выборной компании свидетельство о регистрации серия АОО 593411, выданное в феврале 2006 года, печать, справку отдела статистики считать недействительными» (додаток 3).
Однак втраченою печаткою, заявленою Кореїзькою селищною виборчою комісією оголошенням в «Кримській газеті» 28 вересня 2010 року, завірялися документи до 4 жовтня 2010 року включно. У цій печатці неправильно вказані назва виборчої комісії та населеного пункту.
Копії документів, на яких присутня печатка, що була заявлена «загубленою» (рішення комісії про відмову у реєстрації кандидатами в депутати), додаються (додаток 7-г, 16-а, 20-а).
               Згідно з п. 2 ст. 158 Кримінального кодексу України, підробка виборчих документів, 
так само використання завідомо підроблених виборчих документів, караються штрафом  від 
трьохсот до шестисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі 
на строк від одного до  чотирьох  років,  або позбавленням волі на той самий строк,  
з позбавленням права обіймати  певні  посади  або  займатися  певною діяльністю на строк від 
одного до трьох років. 
 

3. Неправильний графік і організація роботи Кореїзької селищної виборчої комісії.
Робота комісії була організована так, щоб усі бажаючі не встигли подати документи. Кореїзькою селищною виборчою комісією вивішувався розклад роботи з таким розрахунком, щоб не дати змоги жителям Кореїзу реалізувати своє конституційне право подати документи для реєстрації кандидатами в депутати, що спричинило до утворення постійних черг. Громадяни писали списки прийому на наступний день, а іноді, щоб подати документи, вистоювали з 6 години ранку. Хоча й кількість членів комісії дозволяє організувати чергування не порушуючи трудового законодавства. В інших селищах (Гаспра, Лівадія) виборчі комісії здійснювали прийом документів або видачу рішень до 00:00 години дня протягом періоду подачі документів. Ялтинський міський суд теж працював до 00:00 години кожного дня.
Поряд з цим Кореїзька селищна виборча комісія працювала до 19:00, у суботу та неділю – лише до 15:00 (копія графіку роботи комісії додається — додаток 4).
Можливо, це пояснюється тим, що фактично у приміщенні Кореїзької селищної виборчої комісії були присутні та вели роботу такі її члени, як Мокшина Н.М. (голова), Блізніченко В.П. (секретар), Жовтоштан Н.П., (член комісії), Турягіна А.М. (член комісії). Інші члени комісії до документів не допускались, не завжди запрошувалися на засідання та не були повідомлені про це.
Комісія не надавала ніяких консультацій громадянам по заповненню документів, відповідями комісії були: «Читайте Закон, дивіться в інтернеті». На стенді біля комісії не були розміщені зразки документів, а до сьогоднішнього дня так і не почав працювати сайт Кореїзької виборчої комісії.
Кореїзька селищна виборча комісія протиправно видавала постанову про відмову в реєстрації різним особам, присвоюючи один і той же номер постанови. Так, Постанови Кореїзької селищної виборчої комісії від 4 жовтня 2010 №6 та №7 були видані кільком особам, що подавали документи для реєстрації кандидатами в депутати (додатки 9-а, 10-а, 11-а, 13-а, 14-а, 24-а, 25-а). Також при винесенні Постанов Кореїзькою селищною виборчою комісією «зникали» деякі номери. Наприклад, 7 жовтня 2010 року була винесена постанова № 63 (додаток 20-б), а наступного дня – 8 жовтня – з’явилася постанова № 58 і № 60 (додаток 9-б).
У вівторок, 5 жовтня 2010 року, о 17:00 була написана та зареєстрована Кореїзькою селищною виборчою комісією колективна скарга (понад 15 чоловік). У ній зазначається, що громадяни України, які бажали подати документи для реєстрації, не могли цього зробити, хоча стояли у черзі з 10:00 до 17:00. Після закриття на засідання, а саме о 17:00, Кореїзька селищна виборча комісія припинила приймати будь-кого. Також не було отримано відповідь на скаргу Пенькової О.О. (вх № 04 від 06.10.10 р.) (додаток 5).
Комісія не відповідала на скарги, хоча повинна це зробити протягом 48 годин.

4. Надання переваги при реєстрації родичам членів комісії.
Дивним залишається той факт, що члени комісії не чинили перешкоди при реєстрації кандидатами в депутати їх родичів. Про це свідчить реєстрація Якушкіної О.В. (донька голови комісії Мокшиної Н.М.).
Вважаємо, що члени комісії використовували своє службове становище для того, щоб зареєструвати своїх родичів і одночасно знизити конкуренцію в округах, де вони зареєстровані, виносячи необґрунтовані відмови в реєстрації іншим кандидатам у депутати.
У Кореїзькій селищній виборчій комісії працюють родичі з двох сімей: Жовтоштан Н.П. та Жовтоштан Ю.В., Тамчук М.Д. та Дурягіна А.М. (батько й донька), Калінін І.А. (чоловік старшої доньки Тамчука М.Д.), що може призвести до необ’єктивного ставлення та розгляду справ (додаток 6).

            5. Неправильне оформлення документів Кореїзькою селищною виборчою комісією, розголошення даних стороннім особам.
Кореїзька селищна виборча комісія виносить рішення про відмову у зв’язку з граматичними помилками, хоча це не передбачено ст. 44 Закону. Помилки в декларації підлягають виправленню.
Водночас Кореїзька селищна комісія сама робить граматичні помилки: у довідці-описі документів, що приймались від кандидатів у депутати, замість «суб’єкт подання» написано «суб’ект подання» (додаток 7-а, 7-б, 8-а). У новій печатці наявна помилка: замість «Кореїзька» написано «Кореїзська». Треба зауважити, що Комісією видавалися численні відмови кандидатам у депутати через те, що вони писали саме так. Відтиск печатки є на більшості доданих документів.
Кореїзька селищна виборча комісія видає довідки-описи, що не відповідають Закону. Згідно пункту 3 статті 41 Закону, «особі, яка подала до відповідної територіальної виборчої комісії зазначені у частинах першій, третій статті 38 цього Закону документи, видається довідка із зазначенням дати і часу прийняття документів та переліку прийнятих документів». У довідках-описах не зазначені час та дата прийняття документів, є тільки вихідний номер і дата (3 жовтня), з якої незрозуміло, коли саме документи надійшли до комісії: у день видачі довідки чи раніше, а це є порушенням (додаток 7-а, 7-б, 8-а).
Протягом роботи з отриманими документами комісія в усній формі періодично відмовляла у видачі рішення багатьом кандидатам у депутати, обґрунтовуючи це тим, що «документи знаходяться на вивченні у юристів». Нам невідомо, хто такі «юристи», що не входять до складу комісії та знайомляться з поданими нами документами без нашої згоди. Кореїзька селищна виборча комісія вчинила протиправно, розголосивши відомості (дані паспорта, ідентифікаційний код, декларація) стороннім особам без письмової згоди кандидатів у депутати. Останні дають письмову згоду лише на оприлюднення біографічних відомостей.

6. Необґрунтовані відмови при реєстрації кандидатами в депутати та на посаду селищного голови, затягування термінів розгляду документів.
            Робота Кореїзької селищної виборчої комісії була організована таким чином, щоб видавати рішення про реєстрацію в останній передбачений для цього день або пізніше, хоча кількість членів комісії дозволяє проводити цю роботу набагато швидше. Фактично бездіяльність комісії полягала у порушенні виборчих прав громадян, що позбавило їх можливості у випадку помилок подати документи повторно, затягуючи прийняття рішення понад встановлений Законом строк. Відмовляючись прийняти рішення про реєстрацію кандидатом в депутати, Кореїзька селищна виборча комісія вийшла за межі наданих їй Законом повноважень, чим перешкоджає в здійсненні громадянами права на участь у місцевих виборах 31 жовтня 2010 року.
Згідно пункту 4 статті 41 Закону, територіальна виборча комісія не пізніш як на третій день з дня прийняття заяви про реєстрацію кандидата у депутати в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі та доданих до неї необхідних документів, але не пізніш як за 23 дні до дня виборів, приймає рішення про реєстрацію кандидата або про відмовляє йому в реєстрації. Після цього терміну прийняття таких рішень не допускається. Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття надсилається (видається) відповідному  кандидату  в депутати або його довіреній особі.
            Порушуючи пункт 4 статті 41 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських селищних, міських голів», Кореїзька селищна виборча комісія не прийняла рішення про реєстрацію багатьох осіб як кандидатів у депутати або відмову в реєстрації на третій день з дня прийняття заяви та не видала (і не надіслала) його наступного дня. Громадяни, що подавали документи для реєстрації кандидатами у депутати, ввічливо, у спокійній формі, просили пояснити, чому не видається рішення про реєстрацію. Голова комісії повідомила всім, що час прийому завершений і треба приходити наступного дня. Завершити роботу комісії допомагала стороння особа, яка не впускала громадян, що звернулись до комісії для отримання рішень. Але і після того окремих осіб (нам не відомих) впускали для видачі документів.
Затягування строків було влаштоване для того, щоб не можна було подати адміністративний позов до суду про бездіяльність комісії. Ялтинський міський суд не приймав до розгляду адміністративні позови після 7 жовтня 2010 року (додаток 8-в).
Фактично з урахуванням тих громадян, що не змогли вистояти в чергах для подачі документів, та з урахуванням винесених відмов, Кореїзькою селищною виборчою комісією було позбавлено конституційного права на участь до виборів у якості кандидатів у депутати близько 50% тих, хто бажав це зробити.
Деякі кандидати в депутати та на посаду селищного голови взагалі не були допущені для подачі документів у Кореїзьку селищну виборчу комісію.
В результаті цього виборцям селища Кореїз майже не залишили вибору, бо по деяких округах залишилось 2, або навіть 1 кандидат в депутати.

Також у рішеннях про відмову в реєстрації кандидатом у депутати та на посаду селищного голови Кореїзькою селищною виборчою комісією зазначалися граматичні помилки та неточності у декларації про доходи. Згідно з п. 3 ст. 43 Закону, “Помилки і неточності, виявлені в декларації,  не  є підставою для відмови в реєстрації чи скасування реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови та підлягають виправленню”.
У документах деяких інших громадян, які були зареєстровані кандидатами у депутати, наявні схожі помилки, але це не стало перешкодою для реєстрації, що свідчить про дискримінаційне ставлення до багатьох кандидатів, що подавали документи на реєстрацію, але отримали відмову.

Кореїзька селищна виборча комісія вчинила неправомірні дії або бездіяльність стосовно таких осіб:

-        Пенькова О.О. У витягу з постанови №6 не вказана дата розгляду, а причиною відмови зазначено ст. 35, п.6 ст.47, ст. 25, в яких говориться про те, що кандидат не може йти від двох партій, неправильно витрачає гроші на рекламу, хоча кандидат йде по мажоритарному виборчому округу шляхом самовисування, реклами не проводив, а в ст. 25 йдеться взагалі про іншу річ — повноваження комісій. У постанові №53 вказані причини відмови, які не є правомірними, а також інформація, що не відповідає дійсності. Неправдивість та незаконність відмов буде встановлено при вивченні документів, які подані кандидатом, і зберігаються зараз в Кореїзькій селищній виборчій комісії. Також була подана скарга (в т.ч і про те, що комісія загубила копію паспорта), яка не розглядалась. У постанові № 6 стоїть печатка, яка вважалася “загубленою”, а в постанові №53 стоїть печатка з граматичною помилкою. Додатки: 7-а — довідка-опис, 7-б — довідка-опис, 7-в — скарга, 7-г — витяг з постанови №6, 7-д — постанова №53).
-        Пернацька О.О. Постанова ухвалена комісією із запізненням на 2 дні. У відмові зазначена неправомірна причина — описки в декларації, а також інформація, що не відповідає дійсності — ніби в автобіографії не вказано посаду, на яку балотується кандидат. У рішенні комісії причиною відмови слугувало невідповідне оформлення декларації про доходи, що суперечить п. 3 ст. 43 Закону. Додатки: 8-а — довідка-опис від 03.10.2010, 8-б — постанова №107 від 08.10.2010, 8-в — ухвала Ялтинського міського суду, 8-г — заява до Кореїзької селищної комісії.
-        Лукей М.М. У першій відмові зазначена неправомірна причина — описки в декларації, в другій однією з причин слугувала відсутність фотографій 9х12, які за Законом від нього не вимагаються. Додатки: 9-а — Постанова № 7 від 04.10.2010, 9-б — постанова №60 від 08.10.2010.
-        Кравцов В.А. У першій та другій відмовах зазначена неправомірна причина — описки в декларації. Додатки: 10-а — постанова №7 від 04.10.2010, 10-б постанова №66 від 08.10.2010.
-        Тимошенко А.М. У першій та другій відмовах неправильно записано по батькові, зазначена неправомірна причина — описки в декларації. Додатки: 11-а — постанова №7 від 04.10.2010, 11-б — постанова №70 від 08.10.2010.
-        Болтач Ю.А. У відмові зазначена неправомірна причина — описки в декларації, а також інформація, що не відповідає дійсності. Додатки: 12-а — постанова №78 від 08.10.2010.
-        Голов М.В. У відмовах зазначені неправомірні причини. Додатки: 13-а — Постанова №7 від 04.10.2010, 13-б — Постанова №80 від 08.10.2010.
-        Мажуга І.В. У відмовах зазначені неправомірні причини. Додатки: 14-а — Постанова №10 від 05.10.2010, 14-б — Постанова № 113 від 08.10.2010.
-        Лєньков Д.В. У відмові зазначена неправомірна причина. Додатки: 14-а — Постанова №7 від 04.10.2010.
-        Білоущенко М.В. У першій постанові причини відмови не вказані. У другій постанові зазначена неправомірна причина. Додатки: 15-а — витяг з постанови №4 без дати, 15-б — постанова № 112 від 8.10.2010.
-        Леонов С.К. У першій постанові причини відмови не вказані. У другій постанові зазначена неправомірна причина. Додатки: 16-а — витяг з постанови №4 без дати, 16-б — постанова №109 від 07.10.2010. На постановах різні печатки.
-        Тюкалкін В.О. У відмовах зазначені неправомірні причини. Додатки: 17-а — постанова № 10 від 05.10.2010, 17-б — постанова №108 від 8.10.2010.
-        Корєлов В.І. У першій постанові причини відмови не вказані. У другій постанові зазначена неправомірна причина. Додатки: 18-а — витяг з постанови №4 без дати, 18-б — постанова №81 без дати.
-        Шемшедінова М.Е. У відмові зазначена неправомірна причина та інформація, що не відповідає дійсності. Додатки: 19-а — постанова №54 від 07.10.2010.
-        Куку Ш.Н. У першій постанові причини відмови не вказані. У другій постанові зазначена неправомірна причина та інформація, що не відповідає дійсності. Додатки: 20-а — витяг з постанови №4 без дати (з печаткою, яка вважалася «загубленою»), 20-б — постанова №63 від 07.10.2010.
-        Кобелєва Л.О. У відмовах зазначені неправомірні причини. Додатки: 21-а — постанова №10 від 5.10.2010, 21-б — постанова №100 від 8.10.2010.
-        Мушинська В. Г. У відмовах зазначені неправомірні причини. Додатки: 21-а — постанова №74 від 7.10.2010, 21-б — постанова №117 від 8.10.2010.
-        Кузнецов П.В. У відмові зазначені неправомірні причини. Додатки: 22-а — постанова №62 від 07.10.10. Громадянин за станом здоров'я не зміг вистояти черги, щоб подати документи ще раз.
-        Кургінян Г.Н. У відмові зазначені неправомірні причини та інформація, що не відповідає дійсності. Додатки: 23-а — постанова №7 від 04.10.10.
-        Шпілєвой І.М. У відмові зазначені неправомірні причини та інформація, що не відповідає дійсності. Додатки: 24-а Постанова №7 від 04.10.2010. Громадянин після кількагодинного очікування не зміг вистояти черги, щоб подати документи ще раз.
-        Черниш М.М. У відмові зазначені неправомірні причини та інформація, що не відповідає дійсності. Додатки: 25-а — постанова №7 від 04.10.2010.
-        Мастіхін Б.М. У першій постанові причини відмови не вказані. У другій постанові зазначена неправомірна причина. Додатки: 26-а — витяг з постанови №4 без дати, постанова №85 від 08.10.2010.
-        Мимрін О.Г. У відмові зазначені неправомірні причини. Додатки: 27-а  — постанова №111 від 08.10.10 р.
-        Авакян Г.Г. У відмові зазначені неправомірні причини та інформація, що не відповідає дійсності. Додатки: 28-а — постанова №58 від 08.10.10.
-        Маленко Є. У відмовах зазначені неправомірні причини та інформація, що не відповідає дійсності. Додатки: 28-а — постанова №7 від 04.10.10, 28-б – постанова №93 від 08.10.10.
-        Кургінян Г.Н. У відмові зазначені неправомірні причини та інформація, що не відповідає дійсності. Додатки: 29-а — постанова №7 від 04.10.10.
-        Гнедін С. — Кореїзька селищна виборча комісія не повідомила громадянина про реєстрацію або відмову в ній.

Відмовивши цим і багатьом іншим громадянам у реєстрації кандидатами у депутати Кореїзької селищної ради та на посаду селищного голови, Кореїзька селищна виборча комісія перешкодила не тільки вільному здійсненню права бути обраним, але й позбавила права права вибору тисячі жітелів Кореїзу, які збиралися реалізувати своє право обирати. Через численні несправедливості і порушення вже зараз значна частина виборців відмовляється йди на виборчі дільниці 31 жовтня. І навіть якщо справедливість відновити, потрібна важка праця та непересічні дії для того, щоб заохотити людей активніше приймати участь у виборах, бо багато хто зневірився у чесності виборчого процесу.

Згідно ч. 1 ст. 157 Кримінального кодексу України, перешкоджання обманом, погрозами, підкупом або іншим чином вільному здійсненню громадянином права обирати і бути обраним Президентом України, народним депутатом України, депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатом місцевої ради або сільським, селищним, міським головою, вести передвиборну агітацію — карається обмеженням волі на строк від трьох до п’яти років або позбавленням волі на строк від двох до чотирьох років. У відповідності до ч. 2 цієї статті, ті самі діяння, вчинені за попередньою змовою групою осіб або членом виборчої комісії чи іншою службовою особою з використанням влади або службового становища — караються позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років.
               Згідно з п. 2 ст. 158 Кримінального кодексу України, підробка виборчих документів,
 так само використання завідомо підроблених виборчих документів, караються штрафом  від 
трьохсот до шестисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі 
на строк від одного до  чотирьох  років,  або позбавленням волі на той самий строк,  
з позбавленням права обіймати  певні  посади  або  займатися  певною діяльністю на строк від 
одного до трьох років. 

просимо захистити наші конституційні права:

1) Поновити у правах тих, кому було незаконно відмовлено, забезпечивши виконання їх конституційних прав.

2) Притягти до відповідальності згідно ст. 157, 158 Кримінального кодексу України членів Кореїзької селищної виборчої комісії міста Ялта щодо:
              затягування строків розгляду документів;
              перевищення повноважень щодо встановлення 25 виборчих округів замість 30;
              користування недійсною печаткою (підробка документів);
              порушення ведення документації (винесення постанов під одним й тим же номером та недотримання нумерації, неправильне оформлення описів-довідок);
              порушення в організації роботи комісії;
              порушення законодавства зі звернення громадян, нерозгляд скарг;
              надання переваги при реєстрації родичам членів комісії;
              порушення строків розгляду і видачі повідомлень про реєстрацію кандидатами в депутати або про відмову в ній;
              щодо передачі стороннім особам, які не є членами комісії, документів, поданих кандидатами у депутати;
              щодо присутності в приміщенні комісії сторонніх осіб, які за вказівкою голови комісії перешкоджають здійсненню виборчих прав;
              незаконних відмов у реєстрації кандидатами в депутати.

Всі ті, хто зараз звертається до Вас, має надію на перемогу демократії у нашій країні, верховенство права.

16 жовтня 2010 року


(підписи 24-х осіб)




3 коментарі:

Анонимный комментирует...
Этот комментарий был удален администратором блога.
Анонимный комментирует...
Этот комментарий был удален администратором блога.
Анонимный комментирует...

Мокшину надо под суд отдать лет так на 20 за все ее делишки пока она возле поссовета трется То в виде секретаря исполкома,то в виде председателя избирательного участка,то в ЖЭКе,И везде преступления шлейфом за ней идут.

Отправить комментарий